ХУДОЖНЯ ЗНАЧИМІСТЬ «ГРАМАТИКИ МУЗИКАЛЬНОЇ» МИКОЛИ ДИЛЕЦЬКОГО

  • Богдан Кіндратюк ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника», м. Івано-Франківськ http://orcid.org/0000-0002-8040-4034
Ключові слова: Микола Дилецький, Граматика музикальна, Олександра Цалай, педагогіка, музичні інструменти, гра, виконавці.

Анотація

Популяризації дидактичних ідей з історії української педагогіки сприяє систематизація відомостей про музичні інструменти й досвід гри на них, рекомендації для композиторів і виконавців із «Граматики музикальної» (1723) Миколи Дилецького. Рівноправне трактування інструментальної та вокальної музики в Київській митрополії допомогло йому краще пояснювати свої новаторські ідеї, передавати поняття сучасної музичної практики, що сприяло швидшому засвоєнню учнями музично-граматичної премудрости. Такі відомости протегували трактат поважним засобом боротьби з рутиною й дилетантством, новітним зразком педагогіки, джерелом органології та музичної іконографії.

Біографія автора

Богдан Кіндратюк, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника», м. Івано-Франківськ

доктор мистецтвознавства, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту ім. Б. Ступарика

Опубліковано
2020-12-20
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ