ДУХОВНО-СИМВОЛІЧНА ТА ІНТОНАЦІЙНО-ДРАМАТУРГІЧНА СПЕЦИФІКА 68 КАНТАТИ Й.С. БАХА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.v48i.766

Ключові слова:

німецька духовна кантата, духовна кантата в творчості Й. С. Баха, протестантська культура, протестантський хорал, лютеранське богослужіння, жанр, стиль.

Анотація

Узагальнено відомості щодо особливостей німецької лютеранської богослужбово-співацької практики XVII-XVIII ст. Виявлено жанрово-типологічні показники німецької духовної кантати, сформованої на тлі лютеранської проповідницької практики та узагальненої у феномені «Hauptmusik» («Головна музика дня»). Обґрунтовано суттєву роль протестантського хоралу в поетиці цього жанру, що визначає інтонаційну мову його кульмінаційних розділів, а також символічну функцію в ньому поліфонічних розділів. Виявлено культово-богослужбову приналежність 68 кантати Й.С. Баха до свята другого дня П’ятидесятниці, що в лютеранській традиції вважається днем народження церкви і підсумком остаточного формування духовних настанов земного буття людини, тобто її вибору між вірою та невірою. Обґрунтовано музично-риторичні особливості інтонаційної мови названої кантати, сформованої на перетині стародавнього духовного наспіву П’ятидесятниці XVII ст. та його авторської обробки.

Біографія автора

Ганна Джулай , Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової

кандидат філософських наук, Заслужений діяч мистецтв України, професор кафедри сольного співу

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-12

Як цитувати

Джулай , Г. . (2024). ДУХОВНО-СИМВОЛІЧНА ТА ІНТОНАЦІЙНО-ДРАМАТУРГІЧНА СПЕЦИФІКА 68 КАНТАТИ Й.С. БАХА. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ (НАПРЯМ КУЛЬТУРОЛОГІЯ), 48, 168–174. https://doi.org/10.35619/ucpmk.v48i.766

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

Схожі статті

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.