КАНОН І СТИЛЬ У САКРАЛЬНОМУ МИСТЕЦТВІ (НА ОСНОВІ ПРАЦЬ Г. К. ВАГНЕРА)

  • Віталій Козінчук ПЗВО «Івано-Франківська академія Івана Золотоустого», м. Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0002-8518-5686
  • Микола Павлюк ПЗВО «Івано-Франківська академія Івана Золотоустого», м. Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0001-6432-7991
Ключові слова: жанр, канон, стиль, живопис, мистецтво.

Анотація

Наукове дослідження. присвячене темі стильового канону в мистецтві. Канон – один із найважливіших та основоположних принципів, яким керуються під час створення церковного мистецтва. Була врахована християнська сакральна культура східного обряду, на основі якої сформувався іконографічний канон. Думки Г. Вагнера були використані для обґрунтування наукових досліджень. Проблема дослідження лежить у межах таких дисциплін як історія, культурологія, богослов’я та мистецтво. Проаналізовано стан наукового вивчення канону в мистецтві. На сьогодні, вивчення іконографічного канону залишається надзвичайно актуальним в українському мистецтві та богословському дослідженні. Перші наукові розробки були зроблені на початку ХХ ст. Першим дослідником стильового канону був Г. Вагнер. Тема стильового канону в іконографії вперше досліджується в Україні.

Біографії авторів

Віталій Козінчук , ПЗВО «Івано-Франківська академія Івана Золотоустого», м. Івано-Франківськ

доктор філософії, член Національної Спілки художників України, доцент кафедри богослов’я, провідний науковий співробітник Музею мистецтв Прикарпаття,

 

Микола Павлюк , ПЗВО «Івано-Франківська академія Івана Золотоустого», м. Івано-Франківськ

здобувач вищої освіти ІІ (магістерського) рівня

Опубліковано
2022-01-30
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ