ГЛОРІОЗНО-СЛАВОСЛІВНА ТРАДИЦІЯ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ХРИСТИЯНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Анжелика Татарнікова Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, м. Одеса http://orcid.org/0000-0002-6310-8276

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.v34i34.329

Ключові слова:

Алілуя, славослів’я, доксологія, алілуйна парадигма, культ та культура, Te Deum, Gloria.

Анотація

Зосереджена увага на культових підставах культури, обґрунтованих у релігійно-філософських та духовно-естетичних працях представників «теологічної культурології». Виявлено етимологічно-семантичну співвідносність культу та культури, обумовлену їх апелюванням до хвали, славослів’я, що в сукупності виявляють не тільки духовно-етичні цінності християнської спільноти, але й християнської культури в цілому, складаючи підґрунтя феномену алілуйної парадигми європейської культури і музики. Множинні прояви названого образно-смислового комплексу показові для різноманітних сфер творчої діяльності (як культової, так і світської), в тому числі для іконопису, живопису, літератури, поезії, а також зосереджені і в музичній культурі, зокрема в жанрово-інтонаційних моделях Te Deum, Gloria та споріднених з ними різноманітних формах християнської доксології, орієнтованих на ідею Порядку та духовного єднання земного та Небесного начал.

Біографія автора

Анжелика Татарнікова , Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, м. Одеса

кандидат педагогічних наук, докторант, кафедри теоретичної та прикладної культурології

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-22

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ