ДІМ ЯК СКЛАДОВА КУЛЬТУРНОЇ ПАМ’ЯТІ В СУЧАСНІЙ ХОРЕОГРАФІЇ ПІД ЧАС ВІЙНИ ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ

Автор(и)

Ключові слова:

культурна пам’ять, сучасна хореографія, дім, хореографія, культура, архетип, образ

Анотація

Здійснено культурологічну рецепцію сучасної хореографії як стратегії формування культурної пам’яті на прикладі теми дому в балетних виставах «Мойсей» (OSDC Dance Theater) і «Д.І.М.» (Insha Dance Company). Визначено, що специфікою трансляції культурної пам’яті в сучасній хореографії є репрезентація індивідуального досвіду, суспільних цінностей і мистецьких тенденцій в ритмопластичній образності. Встановлено, що в сучасних мистецьких практиках присутня традиційна архетипіка дому, яка зумовлює світогляд і матеріальну культуру. Російсько-українська війна додала до семантики дому тотожність із тілом і вірою в майбутнє. Виокремлення сутнісних рис дому як категорії культури показало його емблематичність, поєднану з культурною пам’яттю української нації через досвід травми. Дім репрезентовано засобами танцювальної виразності як ідея, тілесні практики і рух, які сукупно виконують культуротворчу функцію.

Біографія автора

Вадим МЕЛІХОВ, Харківська державна академія культури

здобувач освітньо-наукового ступеня кафедри культурології та музеєзнавства, викладач кафедри бальної хореографії

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-22

Як цитувати

МЕЛІХОВ, В. (2025). ДІМ ЯК СКЛАДОВА КУЛЬТУРНОЇ ПАМ’ЯТІ В СУЧАСНІЙ ХОРЕОГРАФІЇ ПІД ЧАС ВІЙНИ ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ, (51), 407–412. вилучено із https://zbirnyky.rshu.edu.ua/index.php/ucpmk/article/view/1077

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ І СУПЕРЕЧНОСТІ СУЧАСНОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОЦЕСУ

Схожі статті

<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.