ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ 1920-1930-х РР. У ФОРМУВАННІ МИСТЕЦТВА УКРАЇНСЬКОГО АВАНГАРДУ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.1001Ключові слова:
авангардні напрями, мистецтво, дизайн, навчальні методики, модернізмАнотація
Визначено, що традиції стильового плюралізму, започатковані в Українській академії мистецтва, отримали подальший розвиток в діяльності Київського інституту пластичних мистецтв (далі – КІПМ) і Київського художнього інституту (далі – КХІ); виявлено роль цих навчальних закладів як осередків створення теоретичного обґрунтування і методологічної основи авангардних напрямів в українському мистецтві і дизайні. Розглянуто авангардні концепції видатних митців-педагогів, проаналізовано їх навчальні методики і програмні твори. Виявлено вплив професорів, керівників майстерень КІПМ і КХІ на формування творчості їхніх учнів і подальшу реалізацію авангардного мистецтва в різних галузях тогочасного дизайну. Констатовано, що майстри старшого покоління і генерація молодих художників утворили мистецьке середовище, об’єднане спільною ідеологією і прагненнями.
Посилання
1. Alieksieieva-Horbunova N. Meni poshchastylo buty odniieiu z pershykh uchenyts Akademii mystetstva. [I was lucky to be one of the first students of the Academy of Arts]. Ukrainska akademiia mystetstva : doslidnytski ta nauk.-metod. pratsi. [Ukrainian Academy of Arts: research and scientific-methodological works]. Kyiv : UAM, 1994. Vyp. 1 (in Ukr.).
2. Bohomazov O. (1996). Zhyvopys ta elementy. [Painting and Elements]. Kyiv : Zadumlyvyi straus, 1996 (in Ukr.).
3. Horbachov D., Papeta S., Papeta O. (Ed.). «Vin ta ya buly Ukraintsi». Malevych ta Ukraina [«He and I were Ukrainians». Malevich and Ukraine]. Kyiv : Sim studiia 2006 (in Ukr.).
4. Horbachov D., Mahdysh I, Taranenko A. Styli ukrainskoho mystetstva XX stolittia: ar-nuvo, ar-deko, avanhard. [Styles of Ukrainian Art of the 20th Century: Art Nouveau, Art Deco, Avant-garde]. Kyiv : Portal, 2024 (in Ukr.).
5. Kovalchuk O. Tea-kino-fotoviddilennia u KHI. [Theater-cinema-photo department at the Kyiv Art Institute]. Ukrainska akademiia mystetstva: doslidnytski ta nauk.-metod. pratsi [Ukrainian Academy of Arts: research and scientific-methodological works] Kyiv : UAM. 2003. № 10 (in Ukr.).
6. Malevych K. Maliarstvo v problemi arkhitektury. [Painting in the Problem of Architecture]. Nova heneratsiia. [New Generation]. Kharkiv, 1928. № 2 (in Ukr.).
7. Malevych K. Sproba vyznachennia zalezhnosti mizh kolorom i formoiu v maliarstvi. [An attempt to determine the relationship between color and form in painting]. Nova heneratsiia. [New Generation]. Kharkiv, 1930. № 8–9 (in Ukr.).
8. Pobozhii S. Kazymyr Malevych yak pedahoh. [Kazimir Malevich as a teacher]. Mystetstvoznavstvo Ukrainy : zb. nauk. prats. [Art History of Ukraine: Collection of Scientific Works]. Kyiv : Kyi, 2001. № 2 (in Ukr.).
9. Sadylenko Yu. Khudozhnyk Viktor Palmov. [Artist Viktor Palmov]. Zhyttia y revoliutsiia. [Life and Revolution]. Kyiv, 1929. № 11 (in Ukr.).
10. Sedliar V. Sofiia Oleksandrivna Nalepinska-Boichuk : informatsiini notatky. [Sofia Oleksandrivna Nalepinska-Boychuk: information notes]. Kyiv : Krytyka, 1929. № 6 (in Ukr.).
11. Horbachov D., Papeta S., Papeta O. (Ed.) (2005). Ukrainski avanhardysty yak teoretyky i publitsysty : zb. statei [Ukrainian Avant-Gardists as Theorists and Publicists: Collection of Articles]. Kyiv : Triumf, 2005 (in Ukr.).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Сергій ПАПЕТА, Олена ЯРЕМЧУК, Оксана ЛАТІЙ, Олена ЯКІВ’ЮК, Вячеслав СОЛОПОВ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.