ГЛИБИНИ СИМВОЛІКИ ВОДИ У КОМПОЗИЦІЇ «ВЕЛИКА РІКА» ЧУ ВАНХУА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.955

Ключові слова:

Чу Ванхуа «Велика ріка», китайська фортепіанна музика, філософсько-образна символіка, жанр, стиль, імпресіонізм, романтизм, європейська музика

Анотація

Здійснений комплексний аналіз фортепіанного твору «Велика ріка» китайського композитора Чу Ванхуа, написаного у 1984 році демонструє, що музична мова композитора об’єднує традиційне мислення з сучасною художньою експресією на перетині західної та східної культур.
Розглянуті музичні та філософсько-естетичні засади композиції крізь призму символіки води – ключового образу традиційного китайського мистецтва. Образ води тут не є фоновим – він відіграє структуротворну і змістовну роль, формуючи як розвиток музичної тканини, так і глибинну семантику твору. Увага зосереджена на музично-виражальних засобах, за допомогою яких композитор передає метафору ріки Янцзи як втілення сили, історичної тяглості, духовної глибини та національної ідентичності. Особливості мелодики, гармонії, фактури та архітектоніки демонструють синтез західної композиторської техніки з китайською традиційною естетикою. Аналіз твору «Велика ріка» дозволяє глибше осмислити стильові риси сучасної китайської фортепіанної музики та її філософсько-образну багатовимірність.

Біографія автора

Ян Цзілінь, Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка, Львів

здобувач освітньо-наукового ступеня кафедри теорії музики

 

Посилання

1. Lao Tzu. The Tao Te Ching (translated from the Chinese by N. Holovan). - Kyiv: Naukova Dumka Publishing House, 2001. - 120 p.)

2. Lin Bijia, “The Heritage and Innovation of Traditional Chinese Music Culture in Piano Performance”, ournal of Sohua University, Issue 43, 2023 林碧佳,《鋼琴演奏中對中國傳統音樂文化的承傳與創新》,《綏化大學學報》,第 43 期,2023 年。

3. Lyudkevich S. Two problems of the development of sound art. Stanislav Liudkevych. Studies, articles, reviews, speeches. Vol. 1. Compilation, editing, introduction and notes by Z. Stunder. Lviv: Dyvosvit, 1999. С. 62-150.

4. Chu Wanhua, «Music and Art Collections of Chu Wanhua» Anhui Literature and Art Publishing House, 2013 edition, pp. 178-195. 朱婉華:《朱婉華音樂藝術集》,安徽文藝出版社,2013 年版,第 178-195 頁。

5. Yan Linhong. «On Guqing overtones - flagellations and their applications in music», New Sounds of Yuefu, Issue 1, 2022 顏臨紅:《論音頓--古琴中的旗語及其在音樂中的應用》,《悅府新聲》,2022 年第 1 期。

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-18

Як цитувати

Цзілінь, Я. (2025). ГЛИБИНИ СИМВОЛІКИ ВОДИ У КОМПОЗИЦІЇ «ВЕЛИКА РІКА» ЧУ ВАНХУА. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА : МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ, (50), 171–176. https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.955

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

Схожі статті

<< < 6 7 8 9 10 11 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.