РИСУНОК У МИСТЕЦТВІ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ КНИГИ ЛАТИНСКОГО ЗАХОДУ: ДО ПИТАННЯ ІСТОРІЇ, ОСОБЛИВОСТЕЙ ХУДОЖНЬОЇ ПРАКТИКИ ТА СЕМАНТИКИ ІКОНОГРАФІЧНИХ МОТИВІВ

Ключові слова: рисунок, Середньовіччя, іконографія, манускрипт, ілюстрація, класична традиція, естетика, візуальність.

Анотація

Охарактеризувано особливості вживання рисунку в практиці ілюстрування рукописної книги латинського Заходу. Текст охоплює широкі часові та географічні межі, звертаючись до пам’яток, створених між VI і XV ст. у різних країнах середньовічної Європи - від Британських островів на Півночі, де рисункова традиція мала найбільш послідовне використання впродовж усього Серелньовіччя, до іспанської Каталонії, де рисункові рішення в рукописній книзі демонструють тісний зв’язок із художньою мовою тамтешніх стінописів, провідної форми образотворення в тому регіоні. Крім стилістичних та технічних особливостей застосування рисунку в практиці ілюстрування європейських манускритрів, розглянуто семантику іконографічних мотивів – від алегоричних фігуративних образів гріхів і чеснот до схематичних дизайнів, таблиць та діаграм, покликаних поєднати світоглядні та теологічні принципи середньовічної людини з бажанням впорядкувати і категоризувати божественний макрокосм і земний мікрокосм.

Біографія автора

Богдана Гринда, Львівська національна академія мистецтв

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри актуальних мистецьких практик

Опубліковано
2024-06-12
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ