РЕКРЕАЦІЙНО-ДОЗВІЛЛЄВІ ПРАКТИКИ В КОНТЕКСТІ ЦИФРОВОЇ ГУМАНІТАРИСТИКИ

Ключові слова: рекреаційно-дозвіллєві практики, цифрова гуманітаристика (Digital Humanities), гейміфікація, ігровізація, креативний простір.

Анотація

Розглядається експансія інформаційно-комунікативних та цифрових технологій, що спричиняє кардинальні зміни у всіх сферах суспільного життя, зокрема просторі дозвілля й рекреації. Розкривається сутність рекреаційно-дозвіллєвих практик в контексті цифрової гуманітаристики (Digital Humanities), аналізується поява нових форматів у рекреаційно-дозвіллєвій сфері – онлайн-екскурсій, реаліті та XR-квестів, цифрових комп’ютерних ігор, невербальних каналів спілкування, цифрового мистецтва (перформанс, NetArt), цифрового культурного спадку (digital art), нових медіа, музейних колекцій, цифрових реконструкцій, віртуальних інсталяцій тощо. Обґрунтовується необхідність використання цифрових технологій як мотивуючих засобів у реалізації рекреаційно-дозвіллєвих практик. Значна увага приділяється питанням гейміфікації праці і рекреаційно-дозвіллєвого простору, акцентується на їх взаємопроникненню на сучасному етапі розвитку суспільства.

Біографія автора

Оксана Шибер , Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

кандидат культурології,  старший викладач кафедри івент-менеджменту та індустрії дозвілля

Опубліковано
2022-01-31
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ