ПАМ’ЯТНИК ІСТОРІЇ ТА КУЛЬТУРИ ЯК КАТЕГОРІЯ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ

Ключові слова: Абиде, пам’ятка історії та культури, культурна спадщина, пам’ять

Анотація

 

Аналізується сучасна модель феномена пам’ятка історії і культури. Автор зазначає, що як носії соціальної інформації пам’ятки вважаються найбільш популярними явищами, які реалізують у них функцію «пам’яті». Якщо звернути увагу на еквіваленти слова «пам’ять» в інших мовах, то немає необхідності в подальшій аргументації для цього погляду. Беручи до уваги, що саме слово «пам’ятка історії і культури» має особливу парадигму аналізу, існує необхідність аналізу поняття «пам’яті». Автор аналізуючи співвідношення поняття «Абиде» з поняттями «пам’ятник», «монумент» виявляє загальні аспекти цього явище.

Мета статті – відносити пам’ятку історії і культури до категорію культурної спадщини. Початкова мета науки про вивчення пам’яток почала своє становлення наприкінці 80-х роках минулого століття в пострадянських країнах, особливо в Москві та Ленінграді з ініціативи вчених П. Боярського, А. Кулезмін, А. Дьячков та ін.. Автор зауважив, що починаючи з другої половини минулого століття пам’ятки історії і культури стали об’єктом досліджень багатьох наук, зокрема таких як філософія, соціологія, історія мистецтва та культури, педагогіка, філологія, природознавство.

Біографія автора

Ейвазова Еґана, Азербайджанський державний університет культури і мистецтв, м. Баку

кандидат педагогічних наук, доцент

Опубліковано
2020-03-16
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ