ВОКАЛЬНА КОМПОНЕНТА В ХУДОЖНЬОМУ КІНО ПЕРІОДУ «ВІДЛИГИ»: РІЗНОВИДИ СОЛЬНОГО ВИКОНАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.35619/ucpm.vi36.422Ключові слова:
кіно-музика, вокальна компонента, художній простір кінофільму, художнє кіно, період «відлиги».Анотація
Проаналізовано характерні риси вокальної компоненти в художньому кіно (на обраних прикладах
різножанрових кінокартин періоду «відлиги», що увійшли до фонду радянської кінокласики) в аспекті її ставлення
до художніх просторів кінофільму (дієгетичний, метадієгетичний, екстрадієгетичний або недієгетичний) і
функціонування в них (за класифікацією функцій звукового ряду в кіно З. Лісси). Визначено основні різновиди сольного вокального виконання в художніх кінофільмах: вокальне виконання актора-персонажа; вокальне озвучування
персонажа; вокальне озвучування візуального ряду (відеоряду) кінофільму. Розглянуто в музично-художній та
вокально-технічній площинах особливості сольного виконання пісень акторами в обраних кінофільмах. Зазначено
домінування естрадної манери співу (за наявності певної варіативності) у вокальних компонентах художніх кінокартин
указаного періоду.