А. ШЕНБЕРГ – В. КАНДИНСЬКИЙ : АНТРОПОСОФСЬКИЙ КОНТЕКСТ ТА ЛІНІЇ ПЕРЕТИНУ ТВОРЧИХ ПОШУКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/ucpm.vi32.263

Ключові слова:

Р. Штайнера, А. Шенберг, В. Кандинський, синестезія, абстракціонізм, синтез мистецтв.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу засадничих положень антропософії Р.Штайнера на художньо-
естетичні принципи А. Шенберга та В. Кандинського.
Виявлено, що основоположні засади вчення стали імпульсом для формування своєрідних новаторських методів творчості митців. Вплив антропософії передусім виявився у сприйнятті ідеї цілісності духовно-матеріального світу, в якому роль посередника відіграє мистецтво. Усвідомлення музики як провідної духовної субстанції, а також синестезії як митецької проекції Божественного світу, стало основною площиною формування творчої парадигми. Зокрема вказано, що вибір музично-виразових засобів А. Шенберга і В. Кандинського підпорядковувався інтуїтивному слідуванню Божественній ідеї.

Біографія автора

Світлана Салдан, Львівський національний університет ім. І. Франка

кандидат мистецтвознавства, доцент,

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-04

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ