МІСТЕРІАЛЬНО-СЛАВОСЛОВНІ АСПЕКТИ ФРАНЦУЗЬКОГО МУЗИЧНОГО ТЕАТРУ ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ (НА ПРИКЛАДІ «ЖОНГЛЕРА БОГОМАТЕРІ» Ж. МАССНЕ)

  • Анжеліка Татарнікова Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, м. Одеса https://orcid.org/0000-0002-6310-8276
Ключові слова: «Жонглер Богоматері» Ж. Массне, музичний театр Ж. Массне, міракль, містерія, славослів’я, жонглер

Анотація

Зосереджена увага на культурному феномені уславлення, виявлено містеріально-славослівну специфіку опери Ж. Массне «Жонглер Богоматері» і особливості її жанрово-інтонаційного втілення. Висвітлено значне посилення впливу християнської містерії на жанрово-стильову специфіку французького музичного театру початку ХХ ст. Визначено не лише духовно-естетичні настанови творчості композитора, але й його епохи, позначеної шуканнями французького «католицького відродження», пов’язано з ранньосередньовічними духовними і культурно-історичними традиціями епохи «неподіленої Церкви», що склали базис «Літургійного руху» в Франції.

Біографія автора

Анжеліка Татарнікова, Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, м. Одеса

кандидат педагогічних наук, докторант, ст. викладач кафедри теоретичної та прикладної культурології,

Опубліковано
2020-04-04
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ