ВЗАЄМОДІЯ ЛІТЕРАТУРНОГО ТА ХОРЕОГРАФІЧНОГО ПЕРШОДЖЕРЕЛ У СЮЇТІ З БАЛЕТУ "ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ" ВІТАЛІЯ КИРЕЙКА ДЛЯ СКРИПКИ Й ФОРТЕПІАНО

  • Ірина Климбус ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника», м. Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0002-4293-7892
Ключові слова: композитор, сюїта, партія скрипки, фортепіанна партія, повість, балет

Анотація

Розглядається сюїта В. Кирейка для скрипки та фортепіано, створена на основі балету «Тіні забутих
предків» за однойменною повістю М. Коцюбинського. Шість частин сюїти узагальнюють провідну сюжетну лінію, розкривають риси характерів і відносин головних героїв крізь низку танцювальних номерів і сцену голосіння. Твір аналізується крізь подвійну оптику двох програмних першоджерел: повісті й балету. Завдяки цим імпульсам сюїта пронизана поетикою гірського краю, його природною й музичною красою. Крім того, музичний матеріал твору позначений особливостями танцювальної пластики й ритміки. 

Біографія автора

Ірина Климбус, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника», м. Івано-Франківськ

аспірантка кафедри виконавського мистецтва,

Опубліковано
2019-09-03
Розділ
ІСТОРИКО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ